Honlap testreszabása




készítette a honlap.hu

Bemutatkozás

Szivárvány Óvoda

Ha ma kihagyod az esti mesét, holnap már lehet, hogy nem is kéri a lányod vagy a fiad. Ha ma nem ülsz oda vele a társasjáték mellé, előfordulhat, hogy a jövő héten már késő lesz. Ők ma gyerekek, s nem pótolhatod az önfeledt legózást, babázást úgy öt év múlva, amikor már kevésbé szorítanak megélhetési gondok, amikor már nem kell új szőnyeg, vagy függöny az ablakra. Ha most kihagyod az együttlét meghitt perceit, évek múltán talán mára meghitt beszélgetéseket sem igénylik. Ha most nem sétálsz velük kézen fogva, akkor pár év múlva végleg elengedik a kezed, és a kapaszkodó nélkül elsodródhatnak. Visszahozhatatlanok és megismételhetetlenek a gyermekkor napjai, hetei, hónapjai. Téglák ezek, amelyekből és amelyekre a felnőtt élet felépül. Ha sok tégla hiányzik, labilis lesz az építmény.

Janikovszky Éva
 Óvodánk Debrecen kertségi részén, ipari parkok és családi házak között helyezkedik el, autóbusszal könnyen megközelíthető. Körzetünk a József Attila Telep, a Homokkert, a Kerekestelep egy része, és a folyamatosan épülő Lencztelep. Hozzánk tartozik Debrecen kertségi része Pac is.

A Szivárvány Óvoda 2020-tól megújult külsővel várja az ide érkező gyerekeket. Hatalmas udvara, árnyat adó fái, füves területei, a műfüves focipálya, és az udvari játékeszközök nagyon jó lehetőséget biztosítanak a gyerekek mozgásigényének kielégítésére.
Az óvoda tárgyi környezete segíti a gyermekek környezettudatos magatartásának kialakulását. A barátságos, esztétikusan berendezett, megfelelő világítású csoportszobák segítik a komfortérzet kialakítását. Az igényekhez alkalmazkodó, szabadon variálható bútorok elegendő helyet biztosítanak a játékhoz, az étkezéshez és a pihenéshez. A csoportszobák berendezése lehetővé teszi az elkülönülni vágyó gyermekek csendes tevékenységét is. A játékeszközök mennyisége és minősége jónak mondható, folyamatosan bővülő.


Az óvoda teljes nyitvatartási idejében a gyermekekkel óvodapedagógus foglalkozik, akik kellő elméleti felkészültséggel, nagy szakmai tapasztalattal rendelkeznek.
Szakvizsgázott óvodapedagógusok és mesterpedagógus végzettsége erősíti a szakmai munka hatékonyságát.
Szociokulturális helyzetünkhöz igazodva 2 fő pedagógiai asszisztens, főállású fejlesztőpedagógus- gyógytestnevelő, utazó logopédus és gyógypedagógus foglalkozik a gyerekekkel.

A Szivárvány Óvoda két épületben 7 csoporttal üzemel. Az első épületben mely emeletes 3 csoport, a hátsó épületben 4 csoport működik.
A csoportok összetételét vegyes életkorú gyermekek alkotják, szeptembertől egy homogén csoportot alakítunk ki, a 3 évesek csoportját.

Óvodapedagógusainkra jellemző a széles körű szakmai felkészültség, innovációs törekvés, illetve minőség iránti elkötelezettség. Korszerű ismeretekkel, kellő hivatástudattal rendelkeznek, gyermekszerető, toleráns és empatikus, szociálisan érzékeny emberek.
A nevelést- oktatást segítő kollégák dajkaképzőt végeztek, többségük érettségivel rendelkezik, a nevelési – gondozási feladatokat segítik, együttérző, megértő, türelmes és vidám személyiségek.

A családokkal együttműködve nevelünk, élmények és közös programok által.
Minden gyermekben az egyéniséget értékeljük, és azokat a személyiségvonásokat segítjük, amelyek az iskolai közösségbe való beilleszkedéshez szükségesek.
Csoportjainkat a szülők és gyermekek igényeinek megfelelően alakítjuk, figyelembe véve érdeklődési körüket és képességeiket. A gyermekek fejlődését nyomon követjük, a képességeiben lemaradt gyermekek fejlődését segítjük, a tehetségfejlesztést tehetségműhelyekben valósítjuk meg:


1. Tündöklő Szivárvány csoport (kézműves-kreatív hobbi csoport)
2. Ugribugri – csoport (kiemelt mozgásfejlesztés)
3. Varázs-sziget csoport (kiemelt érzelmi, nyelvi és fantázia fejlesztés)
4. Töprengő csoport (kiemelt logikai fejlesztés)
5. Toppantó-Koppantó csoport (kiemelt zenei fejlesztés)
Hitvallásunk és életszemléletünk alapja: az „ITT és MOST”, a jelen cselekedete.
A gyermekkor meghatározó egy ember életében. Személyiségformáló hatása az élményeken alapszik, az emlékekre, tapasztalatra épül, ezek mentén fejlődik, és a céltudatosságban teljesedik ki.
 Életünk értékrendje megváltozott. Rohanunk, teljesítünk, megfelelünk, biztonságot keresünk, egyre többet akarunk, miközben elszaladunk a csodák mellet.  Gyermekünk felnő, s mi rádöbbenünk, hogy elfelejtünk egyszerűen „csak” élni.
Az óvoda olyan színtere ennek a folyamatnak, ahol tudatosan lassítjuk az időt, segítjük felfedezni az apró csodákat, ugyanakkor biztosítjuk a fejlődést.
Nem szabad elfelejtenünk, milyen boldog pillanatokat idéznek elő gyermekkorunk emlékei.
A mai gyermekek, a mai világban, mire emlékeznek, ha felnőnek? Mire fogják gyermekeiket nevelni?
 A mi feladatunk irányt mutatni, átadni a feledésbe merült értékeket, megragadni a pillanatot, vagyis „emlékeket gyártani”.